Algemeen
In deze week leest u meer over
Fotograaf
RTV-NH
Kinderpostzegels start
Plusklas
De jarigen
De groepen
Oproep ouder voor GMR
Fotograaf (twee hulpouders gevraagd)
De fotograaf komt:
1.Op maandag 22 september worden van alle kinderen portretfoto’s gemaakt.
2. Op maandag 22 september vanaf 15.30 uur kunnen kinderen samen op de foto met broer en/of zus die (nog) niet op de basisschool zitten.
3. Op dinsdag 23 september gaan alle broers en zussen samen op de foto die op de Benedictus zitten.
RTV-NH
Dinsdag stond vrij plotseling RTV-NH op de stoep. De aanleiding was Prinsjesdag en de miljoenennota. Er komt geld naar onderwijs en wij mochten vertellen hoe we de extra middelen willen gaan besteden. Leuk nieuws dus!
Plusklas:
Deze week zijn we weer begonnen met de plusklas. Groep 7 en 8 gaan een reis maken door de wondere wereld van een der grootste natuurrampen aller tijden: een vulkaanuitbarsting, een gloedwolk en een tsunami! Ze gaan een lapbook maken over o.a. de gevaren, de gevolgen en de mogelijke voorzorgsmaatregelen. Een lapbook is een manier om te werken aan inhoud, maar ook aan vaardigheden zoals onderzoeken, plannen, structureren, presenteren, evalueren,... Terwijl bedacht wordt op welke manier informatie vorm kan krijgen in een lapbook, wordt de leerstof gestructureerd en verwerkt.
De jarigen
21-09 Roos Warmenhoven7
22-09 Sten Ullers 4
23-09 Teun Berghuis 5
24-09 Ylva Zaffora 6/7
25-09 Eliza Duinhoven 5
26-09 Tijn Vader 4
Wilt u zo vriendelijk zijn om een bescheiden en gezonde traktatie uit te laten delen.
Groepen
Groep 1-2A
Groep 1-2B
De kleuters hebben een timmertafel en werken daar graag aan. Wie heeft er (kleine) houtjes om te timmeren?
Tijdens het leuke schoolreisje zijn er door ouders foto’s gemaakt. Hierbij de linken naar die foto’s.
foto’s schoolreis kleuters
foto’s schoolreisje
foto’s schoolreis deel drie (wachtwoord is naam van de school)
Groep 2-3
De kinderen van groep 3 zijn begonnen aan kern 2. Zij hebben afgelopen week de woorden teen en een geleerd. Volgende week gaan wij verder met het woord...neus!
Pluis de logeermuis heeft voor het eerst gelogeerd bij Feli. Wat hebben zij het gezellig gehad samen. Feli heeft er een mooi verslag van gemaakt in de map. Dit weekend slaapt Pluis bij Roos.
Groep 3
Deze week zijn we begonnen met kern 2. Het thema voor komende weken is ”mijn lijf”. Op het enthousiaste verzoek van onze kinderen is er vrijdagmiddag 26 september een speelgoedmiddag. De kinderen mogen dan speelgoed van huis meenemen om daar op school mee te spelen. Let er wel op dat het stevig speelgoed is en niet snel stuk of zoek raakt!
We hebben de meeste oranje schoolreis t-shirts teruggekregen, maar we missen er nog een paar. Denkt u eraan om deze volgende week schoongewassen in te leveren bij de juf? Alvast bedankt.
Ter info:
Juf Marchien werkt volgende week maandag, woensdag en vrijdag. Juf Monique werkt dinsdag en donderdag.
Groep 4
Met rekenen beginnen we volgende week aan het tweede blok. Deze week hebben we het begrip keersom herhaald en oefenen we het automatiseren onder de tien. Tijdens de taallessen herhalen we het alfabet. Het opzeggen op rij lukt al goed, het aanvullen van de letters is nog lastig. Bijvoorbeeld: wat komt er na e,f,g?
Tijdens de tekenles mochten de kinderen een portret tekenen van zichzelf. Iedereen was er enthousiast mee bezig.
Groep 5
We zijn alweer vijf weken hard aan het werk! Blok 1 van rekenen hebben wij afgerond. De eerste toets hebben we al gemaakt. In dit blok hebben we onder andere de tafels verder geoefend en zijn we begonnen met het oefenen van deelsommen.
Tijdens de schrijfles kunnen de kinderen stickers verdienen. Wie vijf stickers verdiend heeft, mag de volgende les met een gekleurde pen schrijven. De kinderen doen erg hun best. Een paar kinderen is het al gelukt!
Het is een grote groep, maar wat is het leuk om te zien dat de kinderen zo sociaal met elkaar omgaan!
Groep 6
Vanmorgen kregen de kinderen de laatste projecttaak rekenen van het eerste blok. De breukenles viel bijzonder in de ”smaak”.
Er is weer een nieuw woordpakket ingevoerd op Bloon. Succes met oefenen!
Groep 6-7
Op woensdag 24 september om 12.00 start de Kinderpostzegelactie 2014, ook onze kinderen uit groep 7 doen hier aan mee. Vanwege deze actie mogen ze een half uurtje eerder uit school. In de groep wordt precies uitgelegd wat er van de kinderen verwacht wordt.
Rond Prinsjesdag hebben we in de klas een echt debat gevoerd. Het bedenken van argumenten om je stelling te kunnen verdedigen bleek vrij lastig, maar ook hier geldt: oefening baart kunst.
Op de website kunt u bij onze groep een kort filmpje vinden over de verschillende onderzoeken die wij hebben uitgevoerd met spiegels.
Komende week doen wij mee aan de actie Pauzehap. De kinderen krijgen op dinsdag, woensdag en donderdag iets gezonds te eten om 10.15 uur. Zij hoeven dus niets mee te nemen.
Groep 7
Op woensdag 24 september om 12.00 start de Kinderpostzegelactie 2014, ook onze kinderen doen hier aan mee. Vanwege deze actie mogen ze een half uurtje eerder uit school. In de groep wordt precies uitgelegd wat er van de kinderen verwacht wordt. Prinsjesdag is aan de orde geweest en de kinderen hebben enthousiast gedebatteerd.
Komende week doen wij mee aan de actie Pauzehap. De kinderen krijgen op dinsdag, woensdag en donderdag iets gezonds te eten om 10.15 uur. Zij hoeven dus niets mee te nemen.
Groep 8
De gymtijd op woensdag is verplaatst. Wij gymmen nu van 8.45 tot 9.30 uur. De kinderen worden vanaf 8.35 uur bij de gymzaal verwacht.
Komende week doen wij mee aan de actie Pauzehap. De kinderen krijgen op dinsdag, woensdag en donderdag iets gezonds te eten om 10.15 uur. Zij hoeven dus niets mee te nemen.
Oproep
Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad
De GMR zoekt enthousiaste kandidaten
De Gemeenschappelijk Medezeggenschapraad (GMR) is een adviesorgaan binnen Stichting Flore en functioneert overeenkomstig de taakstelling zoals bedoeld is in artikel 5 van de wet. In beginsel is het takenpakket gericht op instemmingbevoegdheid en adviesbevoegdheid. De doelstelling van GMR Flore is het realiseren van een formeel platform voor overleg vanuit de geleding ouders en vanuit de geleding personeel als een van de wederpartijen van het bevoegd gezag gericht op becommentariëring en advisering m.b.t. beleidsvorming.
De GMR Flore behartigt de belangen van ouders, leerlingen en personeelsleden van scholen die ressorteren onder Stichting Flore.
Samenstelling GMR Flore
De GMR Flore kent een omvang van 24 leden: 12 ouders en 12 leerkrachten. Door mutaties zijn er 6 ouderzetels niet bezet, dat is niet wenselijk.
Elke school kan een ouder- en/of een teamlid voordragen voor de GMR., waarbij de kandidaat geen lid hoeft te zijn van de MR. Ouders en/of personeelsleden die zich kandidaat stellen voor de GMR worden gekozen d.m.v. verkiezingen of bij gebrek aan voldoende kandidaten direct geïnstalleerd als lid. De zittingstermijn is 3 jaar (1 augustus 2014 – 1 juli 2017), maar men kan zich na het verlopen van de termijn herkiesbaar stellen. Eigenlijk is de enige voorwaarde dat men verbonden is aan Flore doordat men kinderen op een school van Flore heeft, of vanwege een dienstbetrekking bij Flore.
Hoe werkt de GMR Flore?
De GMR Flore komt in principe maximaal 10x per schooljaar bij elkaar. De voorzitter schrijft daartoe in overleg met de secretaris een vergadering uit met bijbehorende agenda. Van elke vergadering wordt een besluitenlijst gemaakt ten behoeve van de GMR leden en de achterban van de GMR (personeelsleden en ouders van Flore). Er zijn binnen de GMR drie werkgroepen: Middelen, Onderwijs en Personele Zaken. Elke werkgroep behandelt de beleidsvoorstellen die in hun categorie vallen en stelt stemadviezen voor de GMR op.
Diverse onderwerpen worden door het College van Bestuur aan de GMR voorgelegd en wordt hun instemming gevraagd. Bijvoorbeeld:
* over het beleid met betrekking tot de organisatie van Stichting Flore;
* over wijziging van financieel beleid;
* over regels op het gebied van veiligheid en de gezondheid (Arbobeleid);
* over het personeelsbeleid
Verder heeft de GMR m.b.t. allerlei andere onderwerpen adviesbevoegdheid. Bijvoorbeeld:
* m.b.t. het beleid van onderhoud van de scholen.
De GMR Flore is op zoek naar ouders die zich kandidaat willen stellen. Bent u die persoon?
Wat heeft een Ouder-GMR lid bij Stichting Flore volgens ons:
- kinderen op een Flore school;
- HBO denk-/werkniveau of hoger;
- expertise op één van de volgende gebieden: onderwijs, personeelsbeleid, financiën
- wil zich tenminste 3 jaar inzetten voor de GMR;
- heeft interesse in en is betrokken bij primair onderwijs;
- maakt tijd vrij voor de GMR, bereidt de vergaderingen inhoudelijk voor en woont deze bij;
- heeft een positieve energie uitstraling, is communicatief vaardig en werkt graag samen aan een goede medezeggenschap.
-
Herkent u zichzelf hierin en zou u graag deel willen uit maken van de GMR Flore?
Meld u dan aan bij uw MR.
Vermeld uw naam, e-mailadres, de school waar u aan verbonden bent èn uw motivatie waarom u lid wilt
worden van de GMR.
Uw MR doet een voordracht voor de GMR oudergeleding. Vanuit elke school kan maximaal één stemgerechtigd ouderlid zitting nemen in de GMR.
Er bestaat de mogelijkheid om als aspirant-lid deel te nemen aan de GMR als er vanuit uw school al een stemgerechtigd lid zitting neemt in de GMR. U woont dan de vergaderingen bij, heeft uw inbreng, denkt mee, maar u bent niet stemgerechtigd.
Natuurlijk worden onkosten, welke worden gemaakt als lid GMR, zoals reiskosten, vergoed. Tevens kan men, als ouder, aanspraak maken op presentiegeld als er vergaderingen worden bezocht.
Aanmelden kan tot 30 oktober a.s. Voor vragen kunt U bij ons terecht op donderdag op onderstaand nummer of via de mail.
Dagelijks Bestuur GMR Flore:
Jos de Goede (voorzitter) Laetitia Kavelaars (secreatris) Marieke Fygi (DB-lid)
Sint Maartenschool, Limmen Zonnewijzer HHW Pater Jan Smitschool, HHW