'Aangehaald' (vrijdag 18 oktober 2024)

15-10-2024

Inhoud t/m 8 november

Kwieb

Terugkomavond voor brugpiepers

Sportspektakel in herfstvakantie

Kledingactie

Schoolthema woensdag 6 november: Let’s Do It Kids!

Vapen

Kwieb

Geen ‘Aangehaald’ volgende week! Omdat we volgende week geen ‘Aangehaald’ versturen, vindt u in deze nieuwsbrief ook alvast wat handige informatie voor de week na de herfstvakantie.

Ideeënbus voor lunch en traktaties

Heeft u een geweldig idee voor een gezonde lunch of traktatie? In de hal van de school staat een ideeënbus waar u uw suggesties in kunt achterlaten. Zo helpen we elkaar om onze kinderen lekker én gezond te laten eten. Af en toe zullen we een leuk idee delen in de ‘Aangehaald’.

Terugkomavond voor brugpiepers

Woensdagmiddag 23 oktober is een spannend moment! We verwelkomen dan onze oud-leerlingen die dit schooljaar naar de brugklas zijn gegaan. We zijn ontzettend nieuwsgierig naar hun verhalen en hoe zij hun eerste weken op het Voortgezet Onderwijs hebben ervaren. Hopelijk hebben ze hun draai gevonden en delen ze met ons hoe het hen vergaat!

Sportspektakel in herfstvakantie

Op dinsdag 29 oktober organiseren de buurtsportcoaches een Dreumesochtend en een Sportspektakel. Zie Bijlage

Kledingactie

Wij houden 6 nov tot 10.00 uur een kledingactie en wij hopen dat u zoveel mogelijk kleding wilt brengen. De kinderen hebben een gratis inzamelzak mee naar huis genomen maar u mag de kleding ook in andere zakken aanleveren. We vragen u wel om alleen goede kwaliteit schone kleding, lakens, gordijnen, pluche beesten, riemen, handtassen en schoenen als ze aan elkaar zijn vastgemaakt in te leveren. Zakken brengen kan al vanaf maandag 4 november in de hal van de school. U kunt uw buren en bekenden natuurlijk ook wijzen op de kledingactie.

Schoolthema woensdag 6 november: Let’s Do It Kids!

Woensdag 6 november zijn de gastdocenten van Let’s Do It Kids te gast op onze school. Met een leuke en leerzame dag maken zij kinderen bewust van (de gevolgen van) afval/zwerfafval. Want zwerfafval ziet er niet zo leuk uit, maar is ook nog een gevaarlijk voor dieren in de natuur en in de wijk. Van een schone wijk en stad word je vrolijk. Dat is wat we tijdens de Zwerfafval Expeditie van het programma Omgaan met Afval willen meegeven aan kinderen.

Groep 1-2-3 krijgen deze ochtend een theatervoorstelling over afval en een les over omgaan met afval in het klein.

Groep 4 t/m 8 krijgen een gastles over omgaan met afval en zij gaan in kleine groepjes onder begeleiding de wijk in op ‘Zwerfafval expeditie’.

Wij kunnen op woensdag 6 november uw hulp (50 minuten met een groepje uit de klas de wijk in) goed gebruiken. Iedere groep is op een vast tijdstip ingeroosterd voor de ‘Zwerfafval expeditie’ en ouders die willen meehelpen worden op dat tijdstip buiten op het plein verwacht.

Groep 4 vertrekt om 9.20   uur -10.00 uur

Groep 5 vertrekt om 9.25   uur -10.00 uur

Groep 6 vertrekt om 10.25 uur -11.05 uur

Groep 7 vertrekt om 10.25 uur -11.05 uur

Groep 8 vertrekt om 11.15 uur -11.55 uur

U kunt de leerkracht van uw kind al een Topic sturen als u mee wilt lopen met een groepje.

Vapen

Op dinsdagavond 19 november van 20.00 -21.15 uur a.s. organiseert GGD Hollands Noorden in samenwerking met In Control of Alcohol en Drugs en Brijder Jeugd de onlinebijeenkomst: Ontdek alles wat je wilt weten over vapen! Deze onlinebijeenkomst is voor alle ouders en (mede)opvoeders van kinderen vanaf 10 jaar die meer willen weten over vapen.

20241018_114504 20241018_114504
traktatie 1 traktatie 1