'Aangehaald'(vrijdag 11 oktober 2024)

11-10-2024

Afsluiting Kinderboekenweek

Jaarvergadering oudervereniging

Zilveren Maan

Terugkoppeling lunchbeleid

Klacht

Gezondheidsonderzoek GGD op school

Afsluiting Kinderboekenweek

De afsluiting van de Kinderboekenweek was een succes! Iedere groep verzorgde een presentatie rond het thema ”Eigenwijs”, en dat kwam duidelijk naar voren. Wat was het leuk om alle kinderen trots op het podium te zien staan en soms even zwaaiend naar hun ouder in de zaal.

Extra leuk was het dat we de ochtend konden openen met het zingen voor twee jarigen; Pam en Rosa.

Jaarvergadering oudervereniging

De jaarvergadering van de oudervereniging is verplaatst van 23 oktober naar woensdag 6 november en de avond begint om 19.30 uur.

Zilveren Maan

Na de herfstvakantie start Zilveren Maan in Heiloo met een lotgenotengroep voor leerlingen in de bovenbouw (groep 6, 7 en 8) waarvan de ouders zijn gescheiden.

Zie bijlage.

Terugkoppeling lunchbeleid

Afgelopen dinsdagavond kwamen een aantal ouders naar school om mee te denken over een gezonde lunch en traktaties. Het was positief om te merken dat er genoeg creatieve en voedzame ideeën voor een lunch zijn om mee te geven aan uw kind! Brood is een goede basis, maar we begrijpen dat niet ieder kind dit dagelijks wil eten. Daarom kwamen er allerlei alternatieven voorbij: crackers, wraps, een gekookt eitje, groentesticks, noem maar op! Het gaat tenslotte om een afwisselende en gezonde lunch, waar ieder kind van kan genieten.

Er kwam ook begrip en acceptatie voor het standpunt van de school dat gezonde nootjes, lolly’s, verpakte koekjes, snoepjes en toastjes thuis na schooltijd kunnen worden genuttigd.

Het beleid van het Ministerie van Onderwijs is gericht op het bevorderen van een gezonde leefstijl, en in Heiloo is er gekozen voor het ‘Appeltje-Eitje’-beleid. Dit streven sluit ook mooi aan bij onze school. Voor het speelkwartier zien we dat alle kinderen een gezond tussendoortje meenemen.  Wat betreft traktaties is er veel variatie: van snoep, zoet en chocola tot meer gezonde traktaties. De conclusie was echter duidelijk: als je jarig bent, mag het feest zijn en dat geldt natuurlijk ook hier op school. We gaan samen met u op zoek naar ideeën voor leuke traktaties of alternatieven voor een traktatie. Daarom introduceren wij we een ’ideeënbus’ voor traktaties, zodat we elkaar kunnen helpen met inspiratie voor traktaties. Daarnaast zullen we bij de volgende nieuwsbrief ook een aantal handige websites meesturen met leuke en gezonde suggesties.

Tenslotte willen we benadrukken dat de lunchpauze een half uur duurt, waarvan de kinderen 15 minuten naar buiten gaan. Het is daarom belangrijk dat kinderen meteen kunnen beginnen met eten zodra hun lunch box opengaat. Lunches die nog gesneden of samengesteld moeten worden, kosten helaas te veel tijd. We raden dus aan om alles van tevoren klaar te maken, zodat de kinderen optimaal van hun lunch kunnen genieten. Ouders, dank jullie wel voor jullie betrokkenheid, samen komen wij verder.

Klacht

Naar aanleiding van een klacht van een omwonende willen wij u vriendelijk vragen om de verkeersveiligheid in de buurt in acht te nemen. Wij willen namelijk graag goede buren blijven. Zou u er daarom alstublieft op willen letten dat u tijdens het wachten op uw kind(eren) aan de kant van de weg blijft staan en niet midden op de weg? Mocht u nog met andere ouders willen praten, doe dit dan ook langs de kant van de weg zodat er genoeg ruimte blijft voor het overige verkeer.

Gezondheidsonderzoek GGD op school

Alle kinderen in Nederland worden tot hun 18e jaar regelmatig uitgenodigd voor preventieve gezondheidsonderzoeken. Deze onderzoeken vinden plaats op school.

Dit jaar zijn de kinderen uit het geboortejaar 2019 (ogentest, gehoortest en groei met kleren aan zonder schoenen) en 2014 (controle groei met kleren aan zonder schoenen en evt. ogentest indien aangegeven op vragenlijst) aan de beurt voor een gezondheidsonderzoek. Voorafgaand aan het onderzoek ontvangt u een brief met informatie hierover en een vragenlijst. Het is belangrijk dat u de vragenlijst invult en zo snel mogelijk na ontvangst inlevert bij de leerkracht.

Het kan zijn dat u als ouder/verzorger van een kind geboren in 2019 geen brief heeft ontvangen, dit kan komen doordat de doktersassistente dat jaarcohort in 2 delen ziet.

Bij het onderzoek van de doktersassistente hoeft u als ouder/verzorger niet aanwezig te zijn. De resultaten van het onderzoek ontvangt u per antwoordbrief.

Heeft u vragen over het onderzoek of heeft u bezwaar tegen het onderzoek kunt u contact opnemen met de GGD via 088-0100550 of via ondersteuningjgz@ggdhn.nl

De assistente komt op 13 november op school om de kinderen die geboren zijn in 2019 (januari t/m juli) en alle kinderen geboren in 2014 te screenen.

20241011_084054 20241011_084054
party party