'Aangehaald'(vrijdag 13 september 2024)

13-09-2024

Prinsjesdag en hoedjesdag op de Benedictus!

Sportdag

Kleine moestuin

Spannend: binnenkort schoolreis

Lunchtrommel

Prinsjesdag en hoedjesdag op de Benedictus!

Dinsdag is een speciale dag op school, want het is Prinsjesdag! In het kader van Burgerschap gaan we het hebben over wat Prinsjesdag betekent en wat er met de begroting wordt gedaan.

Maar Prinsjesdag is natuurlijk niet compleet zonder hoedjes! Elk jaar dragen de leden van de Staten-Generaal, het kabinet en het Koninklijk Huis bijzondere hoeden. Ze vallen op door hun grootte, kleur of aparte vormen.

Op de Benedictus mogen de kinderen deze traditie meedoen! Kom dus deftig gekleed en zet je mooiste, gekste of meest kleurrijke hoed op. We maken er een belangrijke dag van!

Sportdag

Op woensdag 18 september organiseren we een sportdag voor de kinderen van groep 3 t/m 8. De weersverwachtingen zien er goed uit, dus het belooft een mooie dag te worden!

We vragen u om uw kind in sportkleding naar Trias te brengen. Vanaf 8.15 uur bent u welkom om uw kind af te zetten. Het is belangrijk dat de kinderen zelf hun eten en drinken meenemen. Elke groep krijgt een eigen plek toegewezen waar alle spullen verzameld worden.

De sportdag start om 8.30 uur en juf Saskia, onze vakleerkracht, zal deze ochtend begeleiden. Om 12.15 uur kunt u uw kind weer ophalen.

De hulpouders zijn (indien mogelijk) al vanaf 7.30 uur welkom op het sportveld. Zij ontvangen het draaiboek van de leerkracht. We kunnen nog wat extra hulp gebruiken! Mocht u beschikbaar zijn om bij een spelactiviteit te helpen, laat het dan graag zo snel mogelijk weten door een bericht via Topic naar de leerkracht te sturen.

We kijken uit naar een gezellige, sportieve ochtend met mooi weer!

Kleine moestuin

De Kidsexpeditie van Blosse heeft vorig jaar geleid tot het bedenken van een plan om de school  binnen enigszins te vergroenen. Lian Mei uit groep 8 heeft onder leiding van Suzanne (ouder) samen met Jason en Pim uit groep 5 de eerste zaadjes geplant: radijs, komkommer, spinazie. zij gaan het moestuintje onderhouden.

Spannend: binnenkort schoolreis

Volgende week krijgt u meer informatie over de schoolreis voor groep 1 t/m 7. We gaan weer een superleuke dag vol avontuur beleven

De kinderen van groep 8 gaan niet mee op schoolreis, want zij gaan op kamp – ook ontzettend gaaf! En… terwijl de rest van de school weg is, hebben zij het hele schoolgebouw voor zichzelf.

Lunchtrommel

Ons streven is om de kinderen een gezonde lunch mee te geven. We merken echter dat er ook nootjes in de lunchtrommels zitten. Dit is jammer, want dat is niet de bedoeling. Nootjes (ook gezond) kunnen een risico vormen, en daarnaast is het voor andere kinderen die wel een gezonde lunch meekrijgen niet leuk als er koekjes, snoep, nootjes of toastjes worden genuttigd.

We begrijpen dat het soms verleidelijk is, maar vanaf 14.30 uur kan uw kind thuis genieten van deze lekkernijen. Op school willen we graag een duidelijke lijn aanhouden rondom gezonde voeding.

We hopen op uw begrip!

Op 25 september zijn alle kinderen vrij iivm een studiedag van het team. (zie kalender)

20240913_130232 20240913_130232
20240913_130335 20240913_130335