'Aangehaald'(vrijdag 6 september 2024)

06-09-2024

Jaarkalender en wijzigingen

Nieuwe leerlingen

Gymtijden

Sportdag

Handige tips

Kind-oudergesprekken

Kanjertraining

Rapporten

Oudervereniging vraagt

Beste ouders/verzorgers,

De eerste week van het nieuwe en voor mij tevens laatste schooljaar, zit er alweer op. Voor de meeste kinderen begint het schoolritme weer vertrouwd te voelen. De boeken en schriften zijn uitgedeeld, de digitale accounts zijn geactiveerd, en iedereen heeft weer een plekje in de klas gevonden. Vakantieverhalen zijn gedeeld en we hebben al enkele gezonde traktaties mogen ontvangen. We zijn blij met deze gezonde keuzes, die  passen bij ons streven naar een ’Gezonde School’. We hopen dat u ons hierin blijft ondersteunen.

Jaarkalender en wijzigingen

Deze week hebben de kinderen een geprinte jaarkalender en een leerlingenlijst mee naar huis gekregen. Bewaar deze in het schoolmapje en hoewel de kalender eerder op de website stond, zijn er enkele belangrijke wijzigingen die we willen benadrukken:

Op woensdag 5 februari vervalt de studieochtend en verwachten we alle leerlingen op school.

Vrijdag 14 februari is een volledige studiedag (in plaats van alleen de middag).

De schoolreis geldt voor groep 1 t/m 7.

Nieuwe leerlingen

Nieuwe leerlingen hebben een Benedictusmapje meegekregen, met daarin alle relevante informatie zoals de schoolgids en het boekje ’Zo zijn wij’. Alle documenten zijn ook online te vinden. Eventuele wijzigingen communiceren we altijd via de nieuwsbrief. Ouders/verzorgers die op verschillende adressen wonen, kunnen via de leerkracht of directie een extra informatieboekje aanvragen.

Gymtijden

Let op: voor sommige groepen zijn de gymtijden dit jaar gewijzigd. Ouders van kinderen in groep 3 en 4 dienen hun kind één keer per week zelf naar de gymzaal aan de Burenweg te brengen. Groep 8 heeft vanwege praktische redenen een blokuur gym op maandag.

Sportdag

Op woensdagochtend 18 september organiseren we onze sportdag op Trias. We kunnen nog wat extra hulp gebruiken. Wilt u ons deze ochtend ondersteunen? Geef dit dan door aan de leerkracht.

Handige tips

Kinderen die met de fiets komen, gebruiken het pad langs de school. We vragen u om even te controleren waar en hoe uw kind de fiets parkeert.

De fietssleutels bewaren we in een sleutelbakje in de klas. Tip: voeg een opvallende sleutelhanger met naam toe aan de fietssleutel. Dit maakt het makkelijker om verloren sleutels terug te vinden. Gevonden fietssleutels worden aan het haakje gehangen naast het kantoor van juf Theresia.

Kind-Oudergesprekken

In de groepen 4 t/m 7 werken we met een gesprekkencyclus bestaande uit een startgesprek (september/oktober), voortgangsgesprek (februari) en eindgesprek (juni/juli). Het startgesprek is een informele kennismaking tussen ouders, kind en de leerkracht. We bespreken hoe de eerste weken zijn verlopen en wisselen informatie uit over de school- en thuissituatie. Dit gesprek is belangrijk om verwachtingen helder te krijgen.

De startgesprekken vinden vanaf volgende week plaats. De kinderen hebben een voorbereidingsformulier mee naar huis gekregen. Wilt u dit zo spoedig mogelijk ingevuld mee teruggeven?

In groep 8 voert de leerkracht in de komende weken persoonlijke gesprekken met ieder kind, gevolgd door een ouderavond over Voortgezet Onderwijs in september.

Groep 3 organiseert een inloopuurtje voor ouders en kinderen, waarbij de leerkrachten beschikbaar zijn voor vragen en de kinderen de rondleiding verzorgen.

Kanjertraining

Wij zijn trots om een gecertificeerde ”Kanjerschool” te zijn. De Kanjertraining helpt bij het voorkomen van conflicten en pestgedrag, en bevordert een positief groepsklimaat. De eerste les is deze week geweest, en wellicht heeft uw kind hier al iets over verteld. De training is een waardevolle aanvulling op de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen.

Rapporten

Wij willen u eraan herinneren dat de rapporten weer mee naar school mogen worden genomen.

Oudervereniging vraagt

Eind schooljaar 2023/2024 heeft de Oudervereniging afscheid genomen van een aantal trouwe vrijwilligers vanwege schoolverlatende kinderen en/of om na een jarenlange bijdrage het stokje over te geven aan een nieuwe groep enthousiastelingen. Daarom zijn wij per direct op zoek naar 3 nieuwe vrijwilligers vanaf het nieuwe schooljaar!

Houd je van organiseren? Wil je graag een actieve(re) rol spelen op de school van je kind(eren)? Laat je vrije tijd het toe om een aantal activiteiten voor te bereiden en/of te begeleiden en om 4 gezellige maar vooral efficiënte vergaderingen per jaar bij te wonen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Heb je interesse of ben je nog niet helemaal over de streep, neem dan contact op met Merel Drijver (06-10151467 of mereldrijver@gmail.com). Je kunt ook met het geoliede team kennismaken tijdens de vergadering op maandag 9 september. Laat het weten, dan ontvang je een uitnodiging.

dag1b 2024 dag1b 2024
dag 1 a dag 1 a