'Aangehaald' (vrijdag 5 juli 2024)

05-07-2024

Afscheidsmusical

Rapporten

Oproep oudervereniging

Leer typen op de Benedictusschool

Afscheidsmusical

Komende donderdagavond is het zover: de langverwachte afscheidsavond van groep 8 op school! De kinderen hebben de afgelopen weken hard geoefend voor hun eindmusical en de spanning en opwinding zijn te voelen in de gangen van de school. Het belooft een onvergetelijke avond te worden vol muziek, dans en toneel.

Maar voordat het donderdagavond zover is, zullen de kinderen op woensdag en donderdag ’s morgens hun musical al opvoeren voor een speciaal publiek. Alle andere groepen op school mogen alvast genieten van de voorstelling, en ook de opa’s en oma’s zijn dan van harte welkom. Het wordt een feestelijke en bedrijvige week.

Rapporten

Vrijdag a.s. krijgen alle kinderen hun rapport mee naar huis. Een mooi moment om te lezen wat voor groei de kinderen hebben doorgemaakt en wat ze het afgelopen jaar allemaal hebben geleerd en bereikt.

Oproep

Eind schooljaar 2023/2024 neemt de Oudervereniging afscheid van een aantal trouwe vrijwilligers vanwege schoolverlatende kinderen en/of om na een jarenlange bijdrage het stokje over te geven aan een nieuwe groep enthousiastelingen. We zijn op zoek naar een penningmeester en 3 nieuwe vrijwilligers vanaf schooljaar 2024/2025!

Houd je van organiseren? Wil je graag een actieve(re) rol spelen op de school van je kind(eren)? Laat je vrije tijd het toe om een aantal activiteiten voor te bereiden en/of te begeleiden en om 4 gezellige maar vooral efficiënte vergaderingen per jaar bij te wonen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Heb je interesse of ben je nog niet helemaal over de streep, neem dan contact op met Merel Drijver (06-10151467 of mereldrijver@gmail.com). Je kunt ook met het geoliede team kennismaken tijdens de eerstvolgende vergadering begin september. Laat het weten, dan ontvang je een uitnodiging.

Zie de bijlage voor meer informatie over de Oudervereniging.

Leer typen op de Benedictusschool

Na de zomer starten we weer de typecursus voor leerlingen van groep 6, 7 en 8. Een waardevolle investering waar je levenslang plezier van hebt.

De cursus wordt verzorgd door Dompvloet Typen en bestaat uit 13 klassikale lessen op school. Juist klassikaal kan de vingerzetting, het blindtypen en de zithouding goed worden geleerd. De docent voor de klas en het groepsgevoel leiden ook tot betere motivatie om de cursus af te maken en af te ronden met een diploma. (zie bijlage flyer)

musical musical